duminică, 23 martie 2014

Tort nemtesc cu branza sau pe scurt cheesecake




Reteta o am de mult de la Natalia, mi-a placut inca de la prima incercare.
Prima data m-a frapat numele.De ce tort, ca totusi e o prajitura.Dar odata ajunsa in Germania si luat contact cu dulciurile lor mi-am dat seama de legatura.
Din pacate in bucataria germana nu gasim asa multe dulciuri ca la noi, iar prajitura cu branza, care dealtfel nu e altceva decat un cheesecake , e la mare cautare.O gasesti chiar si congelata.

Daca facem abstractie de timpul lung de stat la cuptor, e o prajitura tare rapida.

 Cantitatile sunt pentru o forma cu diametru de 24-26 cm .

Blat:

200 gr faina
1 plic praf de copt
75 gr unt moale
esenta vanilie
1 ou

Reteta presupune un plic praf de copt, eu tot timpul pun mai putin ca nu-mi place sa simt gustul prafului de copt.

Amestecam toate ingredientele  pana obtinem un aluat neted, pe care cu ajutorul  a doua hartii de copt il intindem  astfel incat sa formam un cerc  potrivit pentru a tapeta forma de copt si a forma si margini de cate 3 cm.
Pai puteti pune bila de aluat in forma tapetata cu hartie de copt si apoi cu ajutorul manilor umezite intindem aluatul in forma.

Se da la rece cat ne ocupam de compozitie.

Umplutura:

750 gr branza de vaci
150 gr zahar
4 oua
2 lingurite zahar vanilat
250 ml lapte
2-3 linguri amidon

Astea sunt cantitatile de baza eu pentru varianta prezentata acum am inlocuit cele 750 gr barnza cu :


500 gr branza vaci
200 gr ricotta
50 gr Crème fraîche

Doua oua cu 2 galbenusuri se bat pana se albesc impreuna cu 100 gr zahar si zaharul vanilat.Adugam branza si amestecam , la final adaugand laptele si amidonul.Crema obtinuta se toarna pese blat.

Din restul de albusuri(2) si zahar (50 gr) se obtine o bezea care se adauga peste crema.

Se da la cuptor si se coace 60-70 de minute la 175-180 gr Celsius.

Daca bezeaua se face prea repede acoperiti forma cu folie de aluminiu.

La inceput crema v-a parea foarte lichida, dar la final v-a avea o consitenta cremoasa si fina.

Daca vi se pare prea lichid puteti pune bezeaua abia la jumatatea timpului cand s-a mai inchegat crema.

 
 





4 comentarii: