sâmbătă, 28 septembrie 2013

Crème de célerie



Sau pur si simplu supa crema de telina ;).

Acum cateva luni un coleg imi imprumuta  una din cartile de bucate ale celebrului bucatar francez Paul Bocuse, iar dupa ce am rasfoit-o am decis sa mi-o cumpar si eu ca sa pot sa ma delectez in voie cu retetele lui.
Si normal ca nu m-am limitat doar la a citii, ci m-am apucat si de treaba .
Reteta care da tonul seriei de delicii din aceasta carte, este una simpla, dar delicioasa.
Desi in reteta este prevazut ca si lichid folosirea supei de carne,eu am renuntat si am inlocuit cu apa sarata(in ale retete am gasit ca se poate inlocuii asa), nu cu supa de legume pentru a pastra gustul pregnant de telina.


Si am folosit:

200 gr faina de orez
1/2 l lapte
1 1/2 apa cu sare(sau supa de carne)
1 telina
100 ml smantana groasa

Eu am avut o capatana potrivita de telina cu tot cu frunze, o parte din frunze le-am adaugat,dar la final le-am scos, caci nu voiam sa schimb culoarea alba(bine o frunzulita tot mi-a scapat,dar merge).

Faina se amesteca cu laptele rece. Supa(sau apa cu sare ) se pune la fiert, dupa care adaugam amestecand continuu laptele cu faina.Aveti mare grija ca se poate prinde foarte usor daca nu se amesteca si faina se ingroasa.

Separat se curata telina, se taie bete(mai groase) si se opareste scurt(1 minut) in apa fierbine.Se scoate si se taia cubulete, dupa care se adauga peste supa si se lasa la fiert pana se inmoaie telina( la foc mic ~2 h).


La final se mixeaza, se strecoara( daca doriti o consistenta cremoasa, nu grunjoasa), iar apoi se adauga smantana.

Se serveste cu crutoane sau simpla.Este un deliciu.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu