miercuri, 30 ianuarie 2013

"Dulce Romanie"- Provocarea lunii Februarie

In Octombrie 2010, Mihaela de la De prin lume adunate demara proiectul ei de suflet Dulce Romanie.
De doi ani proiectul a facut inconjurul lumii avand fel de fel de ingrediente si retete, una mai provocatoare ca alta.
Cum blogul meu a luat nastere acum un an, am dat nas in nas cu proiectul Mihaelei tarziu si nu am apucat sa particip decat la patru dintre provocari.

Dar sa facem o incursiune mica in trecut si sa reamintim gazdele si ingredientele   vedeta:

Totul a demarat cum spuneam in:

Octombrie 2010  gazda fiind chiar Mihaela, initiatoarea proiectului , vedeta fiind Dovleacul
apoi am continuat
Noiembrie 2010 provocati suntem de Furnicuta Boscodina sa gatim cu Nuci si usturoi
Decembrie 2010  ne gazduieste Alison trials, provocandu-ne cu Peste si fructe de mare
Ianuarie 2011 un an nou si o noua provocare adusa de Ciocolata si piper, vedete fiind Rucola si / sau ciupercile
Februarie 2011  luna iubirii  si ne este gazda Miha cu ale ei Dulciuri fel de fel, provocandu-ne cu nimic altceva decat stimulatoarea Ciocolata
Martie 2011  martisorul  ni-l ofera Carmen  in Bucataria Furnicutelor, martisor cu aroma de cafea si vin
Aprilie 2011 sarbatorile pascale se apropie, iar Mimi si ale ei Bucate pe alese ne imbie sa gatim cu miere si /sau miel
Mai 2011 trecem apa cea mare si gatim impreuna cu Alina de la Explora Cuisine deliciosul sparanghel si ne indulcim cu dulce de leche
Iunie 2011  Antonia de la Dulcegarii culinare ne provoaca sa gatim cu menta si cirese
Iulie 2011  suntem invitati la Flori si ale ei  Retete fel de fel care ne imbie sa gatim cu fructe de padure si busuioc
August 2011 servim Papa bun si gatim impreuna cu Gabi  retete cu pui si/sau prune
Septembrie 2011 ne gaseste la Betty´ s Kitchen gatind  delicioase retete cu vinete si pere
Octombrie 2011 si un an de Dulce Romanie il sarbatorim in bucataria Ralucai, adica la My Fancy Cake , cu delicioasele cupcake ,dar si sarbatorind ziua recoltei
Noiembrie 2011 ne pregatim de iarna gatind cu mere si hrean impreuna cu Xandrinne si ale ei ispravi culinare
Decembrie 2011 intampinam Craciunul  impreuna cu Brandusa de la Cooking with my soul  si pregatim prajiturele de Craciun si ne imbie sa ne impreitenim cu ghimbirul
Ianuarie 2012, an nou cu provocari noi, dar si cu o mica detoxifiere la care ne invita Mitinitta
Februarie 2012 , Viorica, gazda noastra de la Caietul cu retete, ne aduna in jurul focului si ne imbie sa coacem cu drojdie si sa gatim retete cu dragoste
Martie 2012  primavara a sosit si suntem invitati de Cristina's Blog - Arome si culori  sa gatim cu paste si frisca
Aprile 2012 , Pastele se apropie, iar Alina cu al sau Blog de sotie fericita se imbie sa gatim specialitati pentru sarbtaoarea Pascala, dar si retete cu mac
Mai 2012, floricele pe campii....dar nu, nu cu floricele gatim ci asa cum ne provoaca Andreea -Elena  de la Toata ziua in bucatarie  , se gateste spanac sa fi strong precum Popeye
Iunie 2012 si ajungem in bucataria lui Andie's Veggies care nu putea decat sa ne provoace sa  gatim vegetarian, dar si sa ne indulcim cu caramel
Iulie 2012 ajungem in bucataria Daianei si a lui Cosmin de la Simplu si Bun care ne arunca o super provocarea si mai exact sa gatim cu cel putin doua ingrediente: zmeura, vanilie si branza de capra
August 2012 suntem provocati de Catalina - Kiss the cook  sa gatim cu levantica, dar si sa ne aducem aminte de copilarie
Septembrie 2012 , ne aprovizionam camarile asa cum ne imbie Nicol - All day cooking, dar si sa gatim ceva cu piersici
Octombrie 2012 ,la ceas aniversar, Mihai si ale sale Placeri simple  ne face sa dam din noi cea mai buna reteta
Noiembrie 2012 , Dulce Romanie se intoarce acasa si sarbatorim impreuna cu Mihaela  ziua Romaniei
Decembrie 2012  fulgii de nea se astern usor, iar Monica de la The Foodie Family ne imbie cu delicioasele bezele
Ianuarie 2013 un an inceput in forta alaturi de Andra si al sau Menta & Rosmarin, gatind delicios si natural  cu cartofi si mere

Prezentarea fiind facuta, imi revine onoarea de a alege luna aceasta  "surpriza".De-a lungul celor doi ani s-au folosit fel de fel de ingrediente, care mai de care mai placute, ispititoare, delicioase, poate controversate, asa ca dupa lungi cugetari am decis sa va provoc cu mango, cocos si/sau o reteta din bucataria internationala(bucataria cea mai indragita de voi).
Astept cu drag retetele voastre pana pe data de 27 februarie pe adresa de e-mail: ioanatone@gmail.com , in care mentionati numele vostru, al blogului/seit-ului, o poza cu produsul final si denumirea acestuia, dar si un link catre reteta.
Nu uitati sa mentionati in contextul postului vostru ca participati cu acea reteta la Provocarea Dulce Romanie.
Parada retetelor v-a avea loc pe data de 28 februarie.
Bafta tuturor si spor la bucatarit.
Daca nu detineti blog,imi trimiteti reteta si o poza a preparatului final,precum si numele vostru.

20 de comentarii:

  1. Oau! Ce teme interesante ai ales, Johanna! Sper sa pot participa si eu. Mi-ai dat de gandit...

    RăspundețiȘtergere
  2. Cocosul imi place mult si-l folosesc cu drag. Mango nu prea stiu cum e, o sa fie o experienta noua insa ma bucur ca o sa am ocazia sa-l 'explorez' mai mult! Pupici

    RăspundețiȘtergere
  3. Ioana, n-am mai participat demult la provocare.Daca o gazduiesti tu, e musai si obligatoriu!

    RăspundețiȘtergere
  4. Interesanta provocare, sa vedem ce putem face :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Pot sa gazduiesc eu provocarea din luna martie? :D

    RăspundețiȘtergere
  6. Frumoase teme, de ceva vreme nu am participat dar am de gand luna aceasta! Trebuie folosite toate ingredientele nu?

    RăspundețiȘtergere
  7. Sper sa reusesc sa particip si eu luna asta.. imi plac ingredientele de numa, buna alegere, Ioana! :)

    RăspundețiȘtergere
  8. @Gabriela, m-as bucura daca ai participa.

    @Paula,pai incearca-l si o sa vezi ca apoi tot o sa-l prepari.Te astept cu ceva minunat ca stiu ca poti;)

    @Lilly, sa faci bine sa prepari ceva si sa te prezinti:-p

    @Transylvanian Kitchen, te astept cu drag

    @Cristina, trebuie sa iei legatura cu Mihaela, initiatoarea proiectului, dar din cate stiu locurile sunt ocupate pana in septembrie.

    @Adela, da, mango si cocosul sunt must.

    @Olguta te astept ca stiu ca am sa raman super incantata.

    RăspundețiȘtergere
  9. Nu-i asa ca ai ales ingredientele special pentru mine? :P Sper sa ma ajute timpul. pt ca tare mult imi doresc sa fac ceva cu ele

    RăspundețiȘtergere
  10. In primul rand bine te-am gasit, caci vin prima oara in casuta ta.
    Iubesc mango asa ca negresit vin.

    RăspundețiȘtergere
  11. @Brandusa, asa e ai ghicit :-p.Abia astept reteta ca stiu ca-i una delicioasa;)

    @Dana, bine ai sosit si te astept cu drag cu o reteta, doua,cate vrei;)

    RăspundețiȘtergere
  12. Deja ma gandesc la un tort cu mango...si niste ciocolata cu cocos;-) Super ingrediente! Vin negresit :*

    RăspundețiȘtergere
  13. O adevarata provocare! Sper din suflet sa gasim putin ragaz in aceasta luna scurta sa pregatim macar o reteta...iar la finalul ei nu uitati ca va asteptam pe toti cu mare placere la concursul dulce organizat cu ocazia implinirii primului nostru anisor http://www.simplusibun.ro/2013/01/in-asteptarea-lui-2902.html
    Cu mult drag,Daiana

    RăspundețiȘtergere
  14. Mango/cocos.... o adevarata provocare! Sper ca reusim sa participam :)

    RăspundețiȘtergere
  15. @Liana, te astept cu drag, sunt tare curioasa ce ai sa alegi.

    @Daiana, va astept cu drag mai ales ca stiu ca o sa iasa ceva minunat din mainile voastre.

    RăspundețiȘtergere
  16. Mi-as dori si eu sa particip luna aceasta, nu am participat niciodata, sper sa primesti si bucatarasi incepatori :)!

    RăspundețiȘtergere
  17. Oh, ce provocare! Mango si cocos ! Sper sa imi permita timpul sa pregatesc si eu ceva. Pupici Ioana.

    RăspundețiȘtergere
  18. De cand aveam in plan o prajitura cu cocos.... Ti-am trimis astazi mail...

    RăspundețiȘtergere