duminică, 20 ianuarie 2013

Cappuccino chocolate cake

De luna aceasta  avem parte de o noua provocare  printre blogeri.
Pe langa Provocarea secreta, luna de luna(sper sa si am timp indeajuns) voi lua parte la provocarea Bucatar Curajos, provocare in care ne arunca draga noastra Ama .

Prima luna in categoria dulciuri i-a revenit Paulei  care ne-a provocat cu un tort  delicios.

Initial am vrut sa-i schimb infatisarea, am vrut sa-l fac de Sf. Ion, dar timpul mi-a fost potrivnic,asa ca a ramas in varianta clasica a Paulei si  cateva zile mai tarziu dupa ziua numelui.

Oricum ar arata sau oricand ar venii servit este minunat si asta va spune o persoana care nu e ciocolatoasa.

Nu-i asa ca sunteti curioasi?Si eu am fost cand l-am vazut.

Calare pe matura am purces la treaba folosind urmatoarele pentru:

   Blat                                                                                                Crema

100 g unt                                                                                100 g ciocolata alba
200 g zahar                                                                             200 ml frisca lichida
3 oua mari                                                                                   1 lingura cafea tare
50 ml lapte                                                                                   1 pastaie vanilie
50 g cacao                                                                               1/2 lingura zahar vanilat
175 g faina                                                                               
1 plic praf copt
1/2 lingurita sare
6 linguri cafea fierbinte
1/2 lingurita scortisoara

Untul (care trebuie la temperatura camerei) se mixeaza cu zaharul pana ajunge sa aibe consistenta unei creme.Se adauga ouale unul cate unul si amestecam bine pana se incorporeaza.
Separat se amesteca faina cu cacao , praful de copt , sarea  si scortisoarea dupa care le-am cernut.Jumatate din cantitatea din mixtul cu faina o adaugam peste crema de unt si oua , mixand usor pana se incorporeaza toata faina.Se aduga si laptele, amestecam usor, apoi adaugam si restul de faina, mixand iarasi pana toata faina este incorporata.La final se adauga cafeaua si amestecam iarasi.Eu pentru un gust intens de cafea am folosit espresso.

Eu am folosit o forma de tort cu diametru de 19, blatul a iesit mai inalt, dar mie mi-a placut.Forma am tapetat-o cu hartie de copt, iar peretii i-am uns cu unt.Am adaugat compozitia in forma si am dat-o la cuptorul preincalzit la 180 grade Celsius pentru 30 -35 de minute.Poate fi mai mult sau mai putin, in functie de cuptorul fiecaruia,dar pentru a fi siguri ca este gata faceti testul cu scobitoarea.

Cand este gata se lasa la racit apoi se scoate pe un gratar.

Crema este bine de pregatit cu o zi inainte.

Intr-un vas se rupe ciocolata si impreuna cu 100 ml frisca  se pune la topit pe baie de aburi.Eu am optat pentru pastaia de vanilie , Paula a pus esenta de vanilie dupa ce a topit ciocolata, eu am scos miezul pastaii si impreuna cu teaca le-am pus impreuna cu ciocolata la topit.Cand toata ciocolata s-a topit am dat de-o parte si am lasat pana a doua zi cand am scos teaca pastaii de vanilie.

Restul de 100 ml de frisca impreuna 1/2 lingura zahar vanilat se mixeaza bine.Separat mixam si crema de ciocolata(procedeul ca la ganache) pana isi dubleaza volumul, apoi amestecam cu frisca batuta, iar la final adaugam 1 lingura de cafea(espresso).

Am taiat blatul in 2 parti(daca se poate egale, ale mele n-au fost la mm egale).Am pus pe primul blat jumatate din crema , apoi am pus deasupra al doilea blat.Am finisat cu restul de crema.

Am amesteca pare egala scortisoara cu cacao si am presarat peste crema.

Rezultatu?Un deliciu.


10 comentarii:

  1. Ce frumos si zemos arata blatul ala !
    Cred ca era bun si fara crema .
    Bravo !

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte frumoasa prezentarea, iar gustul stiu cat e de bun!

    RăspundețiȘtergere
  3. Of, ce mă fac eu cu atâtea torturi minunate!

    RăspundețiȘtergere
  4. Frumos de tot arata, iar pozele sunt pe masura!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce poze frumoase! Si ce sectiune super ti-a iesit!! Sper ca ti-a placut tortuletul meu :) Pupici

    RăspundețiȘtergere
  6. @Mirela, aratat ca aratat,da a fost tare bun

    @Lia,da ar merge si fara crema cine nu o vrea;)

    @Nicol, cine stie cunoaste.a fost dezmat cu tortul asta

    @Alina,daca nu l-as fi incercat ieri dadeam si eu in damblageala:))
    @Elena, mercic

    @Any, foarte bun, un tort pe gustul tau;)

    @Liana, nu-i asa ca a fost bun?

    @Gabriela, bun tare.

    @Paula ne-a placut tare mult.Sotul meu neciolatos nici el de cand am vazut reteta pana l-am facut ma tot intreba:" cand ai zis ca-l faci?"Ai facut o alegere super.

    RăspundețiȘtergere