luni, 28 ianuarie 2013

Aloo Tikki

Revin cu o reteta tare delicioasa (desi din poze nu foarte aspectuasa) cu al doilea ingredient pentru provocarea Dulce Romanie gazduita de Andra de la Menta & Rosmarin.
Vedeta este prea  bine cunoscutul cartof, nimic nou, nimic complicat, nimic de nerealizat.Singurul lucru  de care trebuia sa tinem cont conform rugamintii Andrei a fost sa il procuram de la producatorii locali.Nimic mai simplu, cel mult pentru mine care traiesc la tara.
Apropizionarea cu cartofi( si oua) o fac de aici

Nu-s cartofi mari alesi, ci de diverse marimi, cartofi amestec pentru gatit. Dat fiind faptul ca Andra mi-a redeschis apetitul pentru mancare indiana, am ales sa pregatesc ceva specific. Aloo Tikki , reteta tipic nord indiana, sunt un fel de chiftelute picante care se servesc in diverse combinatii. Aloo inseamna cartofi, iar Tikki inseamna crochete. E adevarat ca eu le-am facut putintel mai mari si n-au mai semanat cu crochetele,dar asta conteaza mai putin.

Pentru 4 portii am folosit:
 600 gr cartofi
200 gr spanac
 250 gr rosii cherry
 4 cepe(potrivite)
4 linguri ulei floarea soarelui
 1 lingura ghimbir ras(proaspat)
 2 lingurite praf de mustar
1 lingurita curcuma
2 lingurite praf chili 
3 linguri zeama lamaie
1 legatura coriandru
6 linguri caju macinat sare

Cartofii se spala si se pun la fiert cu tot cu coaja in apa cu sare. Cat fierb cartofii pregatim spanacul.Daca nu aveti proaspat se poate folosii si congelat. Dupa ce s-a spalat si curatat spanacul se pune impreuna cu ceapa si rosiile taiate in 2 sau 4 in functie de preferinte si se calesc usor in cele 4 linguri de ulei.La final se adauga ghimbirul proaspat ras, praful de mustar(eu am mojarit niste boabe de mustar), chili si curcuma.Se amesteca toate bine , apoi adaugam zeama de lamaie. Cand cartofii s-au fiert se curata de coaja  se paseaza si amesteca cu putin lapte( eu am folosit lapte de soia), dar nu foarte mult ca sa nu devina compozitia foarte moale,daca nu e necesar se poate renunta la lapte.Se mai sareaza daca vi se par nesarati.Peste cartofi se pune compozitia cu spanac si se amesteca bine.Se fomeaza chiftelutele si se dau prin caju macinat.
Se prajesc pe fiecare parte cat sa devina aurii. Se servresc in diverse combinatii: cu castraveti murati, cu chutney sau iaurt, asa cum am ales eu.

4 comentarii:

  1. Buneee!Spanac, cartofi= un hamburger vegetal.

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte interesanta reteta...Merita incercata macar o data :P

    RăspundețiȘtergere
  3. Iti multumesc draga mea pentru minunata reteta!
    E fix pe gustul meu :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Sunt grozavi, arata extraordinar de bine! Iti dai seama ce pofta mi-ai facut? Azi ma duc acasa si ma apuc de treaba :) Pup

    RăspundețiȘtergere