joi, 29 noiembrie 2012

Poale-in brau (Branzoaice)



Luna asta  Dulce Romanie se intoarce acasa, adica la Mihaela de la De prin lume adunate creatoarea  proiectul Dulce Romanie .
Tema lunii Noiembrie e una bazata pe sarbatorirea zilei Romaniei ca tot sunt aproape de 1 Decembrie,asa ca ne-a lasat sa alegem noi ceva care sa se identifice cu Romania, sa fie intr-un cadru cat mai romanesc.
La inceput am crezut ca tare usor este,dar mi-am dat seama ca tare greu imi e sa aleg,apoi m-am lovit de timp si uite asa am ajuns sa pun foarte tarziu retetea.

Si totusi intr-un tarziu am sosit si am ales sa fac Poale-n brau cum le spune la Moldova, sau Branzoaice cum le spune la noi la Bucuresti.;)

Sunt delicioase, fie ca se fac cu umplutura dulce sau sarata, eu am ales varianta sarata, pentru care am folosit:

Aluat:
1/2 kg faina
3 galbenusuri
200 gr unt(topit)
1 lingura rasa zahar
3-400 ml lapte
~25 gr drojdie proaspata
sare

Umplutura:
1/2 kg branza de oaie
2 oua

Drojdia se dizolva in 2 linguri apa calduta si se amesteca cu 1 lingura de faina si 1 lingurita zahar si se lasa la crescut in jur de 20 de minute.

 Faina cernuta o punem intr-un vas(sau in robot) si adaugam drojdia care arata asa dupa timpul scurs

,adaugam si galbenusurile, sarea si zaharul
amestecam apoi adaugam la inceput 300 ml de lapte si daca aluatul mai cere mai adaugam treptat.Mie mi-au intrat cam 350 ml.Cand laptele s-a incorporat in compozitie am inceput sa torn untul topit(caldut) si amestecam pana aluatul se desprinde de pe maini /peretii vasului.
Apoi am lasat aluatul la crescut aproximativ 1 1/5 h.
Inainte
si dupa timpul scurs

Am rasturnat aluatul pe blatul de lucru si am format un sul din care am taiat bucati(acum depinde de dimensiunea care o doriti), mi-am uns mainile cu ulei si am aplatizat , iar in mijloc am pus cam o lingura jumatate de branza(branza se framanta si se amesteca cu ouale)
Am adus marginile aluatului deasupra branzei(ca atunci cand vreti sa impachetati ceva care n-are margini) si strans ca sa nu se dezlipeasca
Cum terminam una de impachet o puneam in tava tapetata cu hartie de copt si unsa cu unt.Dupa ce le-am terminat le-am mai lasat la crescut inca 20 de minute
Apoi le-am uns cu galbenus amestecat cu ou
 si le-am dat la cuptorul preincalzit la 180 grade Celsius pentru aproximativ 30-35 de minte pana au prins o culoare aurie.

Se servesc atat calde cat si reci
Eu o parte am servit cu smantana.


Si cum tema e Dulce Romanie, decorul trebuie sa fie pe masura.
Adevarul e ca avem o tara asa frumoasa dar care din pacata nu e pastrata asa cum trebuie.
Si oare as putea incheia postul asta fara o poezie a lui Eminescu?Eu zic ca nu,asa ca:
"Ce-ţi doresc eu ţie, dulce Românie,
Ţara mea de glorii, ţara mea de dor?
Braţele nervoase, arma de tărie,
 La trecutu-ţi mare, mare viitor!
 Fiarbă vinu-n cupe, spumege pocalul,
 Dacă fiii-ţi mândri aste le nutresc;
Căci rămâne stânca, deşi moare valul,
Dulce Românie, asta ţi-o doresc.
 ...
Ce-ţi doresc eu ţie, dulce Românie,
Tânără mireasă, mamă cu amor!
Fiii tăi trăiască numai în frăţie
Ca a nopţii stele, ca a zilei zori,
 Viaţa în vecie, glorii, bucurie,
Arme cu tărie, suflet românesc,
 Vis de vitejie, fală şi mândrie,
Dulce Românie, asta ţi-o doresc!"  

LA MULTI ANI ROMANIA!

14 comentarii:

  1. Bravo Ioana, sunt minunate si cred ca la tine in bucatarie deja miroase a Craciun!
    Te asteapta un premiu la mine pe blog!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce frumos!! Si ce pofta mi-ai facut.. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Cred că eu sunt singura care mai frământă la mână în ziua de azi:))). Mi-ai stârnit dorul de casă cu plăcintele astea. Eu știu cât sunt de bune.

    RăspundețiȘtergere
  4. @Any, multumesc de premiu ;)

    @Olgutza, nu vorbii de pofta ca tu imi faci mie zi de zi :))

    @Alina, daca as mai putea as framanta si eu de mana ca-mi place sa simt aluatul,dar mainile nu mai tin cu mine:(

    RăspundețiȘtergere
  5. Wow! De cand n-am mai mancat branzoaice. Frumoasa prezentare. Si-acum mi-e pofta de placinte. Of ;)

    RăspundețiȘtergere
  6. Branzoaice pufoase si aromate! de nerefuzat!! orice gospodina din Romania ar trebui sa stie sa le prepare! :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Nu am facut pana acum branzoaice dar merita incercat, nu pare foarte grea reteta. Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  8. Mult imi mai plac branzoiacele astea, mi-e tare pofta...trebuie neaparat sa-mi dai! Pup

    RăspundețiȘtergere
  9. Ti-au iesit extraordinar de bine, trebuie sa incerc si eu reteta. De sarbatori merita sa faci asa ceva

    RăspundețiȘtergere
  10. @DD, multumesc.Nici eu nu mai mancasem de ani buni.

    @Flori, asa este ;)

    @Catau, multumesc si pentru vizita.

    @Alice, merita incercat, chiar sunt foarte simplu de facut.

    @Paula, cand mai fac , te invit la masa;)

    @Dia, mercic

    @Gabriela, bune,bune

    @Marius, incearca, sunt super.Multumesc de vizita

    RăspundețiȘtergere