marți, 21 august 2012

Dulceata de mere verzi si suc de rosii

Reteta asta cand am vazut-o prima data la Gela mi-a facut cu ochiul intrigandu-ma combinatia de mere si suc de rosii.Si cum eu sunt pro combinatii nebune nu puteam sta de-o parte asa ca am strans din merele care cadeau din copac , m-am instalat in bucatarie  si am purces la treaba.
Oricat de ciudat o sa vi se para combinatia,va asigur ca la final nici nu o sa va dati seama ca inafara de mere mai e altceva.Pe mine m-a convin din prima lingurita ca este ceva deosebit si la final si mai mult cand un borcan deja l-am terminat in 2 saptamani.
Pe langa ca o puteti servii pe paine sau biscuiti, merge de minune si cu ceva sarat.Pe parcurs o sa va convingeti.

Pentru inceput am facut doar jumatate de portie nu de alta dar am doar un mar si n-am avut la dispozitie foarte multe.Asa ca am folosit:

~600 gr mere (fara cotor)
500gr zahar
270 ml suc de rosii
1/2 lingurita  praf ghimbir
1 baton vanilie
1 baton scortisoara
zeama de la 1 lamaie
50 ml apa(optional)

Puteti folosii rosii proaspate, eu am avut rosioare de la conserva si le-am preferat pe ele ca erau tare dulci.Le-am pus in aparatul de pasat legume si am obtinut sucul(mi-ai mai scapat si cateva seminte,dar nu m-a deranjat)
Sucul de rosii l-am pus intr-o cratita pe foc impreuna cu zaharul si batonul de vanilie despicat
Dupa ce s-a dizolvat zaharul am adaugat si batonul de scortisoara.
Cat fierbe sucul de rosii(la care tb sa aveti grija ca sare ca nebunul peste tot prin bucatarie), am curatat merele doar partial de coaja, acolo unde erau lovite, in rest am preferat sa pastrez coaja.Am scos ci casuta cu seminte si am stropit cu zeama de lamaie ca sa nu oxideze.
Cand sosul de rosii este legat(facem proba cu picatura ca la orice dulceata) adaugam merele
Se adauga gimbirul si se fierbe la foc mic pana se leaga compozitia.Daca cumva vi se pare ca nu este destul lichid mai adugati apa(eu n-am necesitat)
Cand este gata se lasa la racit in cratita  se scot batonul de vanilie si scortisoara, apoi se pune in borcanele sterilizate. Eu am servit initial cu branza de capra, este un deliciu, nu ma saturam sa tot mananc.
Daca aveti o branza mai cremoasa de capra nu ezitati sa incercati in combinatia asta nu o sa va para rau
O explozie papilara pe care cu greu o pot reda in cuvinte
Normal ca putem sa o servim si cu biscuiti sau paine, modul clasic de servire
Oricum ar fi tot delicioasa este
Daca nu va este frica de necunoscut nu ezitati sa o incercati

6 comentarii:

  1. Geniala reteta asta! Pur si simplu geniala! Multam fain!

    RăspundețiȘtergere
  2. Sunt incantata, Ioana,pentru ca ai avut si tu curaj sa incerci nebunia mea. Eu am terminat-o si tot incerc sa gasesc timp sa mai fac vreo doua portii, ca tare bine merge si cu dulce si cu sarat!

    RăspundețiȘtergere
  3. @Feldefel, mercic de vizita si ma bucur ca-ti place.

    @Gela, cand e vorba de combinatii rar intalnite eu mi-s prima,asa ca mai astep sa apari la interval si cu alte retete.

    RăspundețiȘtergere
  4. Arata genial. Pentru ca detin o livada de meri, am produs dulceata de pepene galben, mere verzi si scortisoara. Daca sunteti curiosi, o gasiti aici www.bunice.ro

    RăspundețiȘtergere
  5. Foarte faina combinatia. oare cu ce putem sa inlocuim zaharul?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cris, poti inlocuii zaharul cu Stevia sau sirop de agave.

      Ștergere