luni, 18 iunie 2012

Rhabarbereis (inghetata cu rubarba)


A venit si la noi vara , chiar daca stiu ca nu tine mult, asa ca in zilele caniculare prefer ceva racoritor.
Si ce merge cel mai bine decat o inghetata si nu orice inghetata ci de Rhabarber care datorita gustului acrisor ii da si mai mult tenta de racoritor.
In gradina am, nu o floare :)(bine am si flori :d), o tufa de Rhabarber de care sunt tare mandra si profit ma maxim.Pana acum mi-a dat 2 kg si inca mai am.
Ea este mititica mea

Dar sa trecem la fapte, ca acusic vine caldura peste noi si trebuie sa ne racorim.
Asadar avem nevoie de:

500 gr Rhabarber
150 gr zahar
1 pastaie vanilie
200 gr frisca lichida
150 gr smantana

 Rhabarba am curatat-o, taiat-o bucatele si am pus-o intr-o cratita impreuna cu zaharul(eu am preferat sa adaug doar 130 gr zahar) si 100 ml apa.Pastaia de vanilie, am curat-o si am adaugat miezul, dar si teaca , peste Rhabarber.

 Am lasat la foc mic pana a inceput sa fiarba, iar din momentul in care a inceput propriu zis fierberea am mai lasat 5-6 minute(sau pana s-a inmuiat Rhabarba).

Cand este gata, scoatem teaca de vanilie si pasam Rhabarba, pana devine un piure fin.

 Lasam la racit si intre timp batem frisca pe care o amestecam cu smantana, iar cand piureul de Rhabarba este racit adaugam amestecul frisca-smantana.

 Daca aveti masina de inghetata va puteti folosi de ea, daca nu, merge foarte bine si la frigider. Am amestecat cele 2 compozitii(pireul si frisca) si le-am adaugat in masina


 And go :)

 Saracuta masina mea, nu mai duce asa mult,dar tot am putut servi o portie imediat ce a terminat#


 Restul l-am pus la frigider si am servit a doua zi impreuna cu prietenii, dupa ce ne umplusem burtile cu gratare :-p.

  Eu am preferat sa servesc alaturi capsuni proaspete care merg super cu Rhabarba si bezele facute in casa pentru a "taia" acreala Rhabarbei ;)

4 comentarii:

  1. Foarte, foarte buna.Mie-mi place mult rabarbarul chioar daca e acrisor.O trec pe lista.
    Sa ai o zi faina in continuare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, chiar daca e acrisoara e super buna, iar pe vremea asta e tocmai buna.
      O zi minunata iti doresc si tie

      Ștergere
  2. Nu m-as da in laturi de la asa o "racoare" . :)
    Pup .

    RăspundețiȘtergere