luni, 14 mai 2012

Tortilla cu sparanghel si rucola

Aceasta tortilla se poate pregatii la micul dejun, pranz sau cina, nu conteaza perioada zile, e la fel de gustoasa. Mie mi-au ramas vreo 2 bucatele si le-am servit reci la micul dejun, au fost la fel de bune precum in ziua precedenta.

Am folosit:

6 tije de sparanghel verde
 2 oua + 1 albus
 1 cartof dulce potrivit(puteti folosii cartofi normali)
6 rosioare cherry
 1 "mana" frunze rucola
1 ceapa verde
unt pentru prajit
 100 ml smantana lichida
 sare, piper, nucsoara

 Sparanghelul l-am curatat de partea lemnoasa, l-am taiat in bucati de circa 5 cm si l-am pus la fiert in apa cu sare pana se inmoaie, dar nu foarte mult.
 Cartoful l-am curatat si pe el(dar puteti sa-l puneti la fiert in coaja), dupa ce a fiert il lasam la racit si apoi il taiem rondele, nici foarte subitiri(eu l-am dat prin madolina si a fost putin cam subtire) nici prea groase.Daca sunt pre subtiri, riscati sa se sfarame in tigaie.
Cat fierb cele doua curatam , spalam si uscam rucola.O parte o tocam, pastrand cateva fire pentreu decor. Ceapa am taiat-o rondele si am pus-o la rumenit in unt(o bucatica mica cat o aluna de padure), dupa care am adugat cartofii si i-am lasat in jur de 5 minute, apoi am adaugat rosiile taiate pe jumatate si sparanghelul si am mai lasat 2 minute.
Ouale le-am batut cu smantana si condimentele, apoi am adaugat rucola tocata si le-am pus peste cartofi si sparanghel.De aici puteti ori sa lasati tigaia pe foc la foc mediu, ori sa faceti ca mine si sa o puneti sa se faca in cuptor, DAR atentie daca puneti la cuptor va trebuie o tigaie ori cu maner detasabil, ori din acelas material ca si tigaia.
 Eu am dat la cuptorul preincalzit la 250 grade, iar cand am introdus tigaia am micsoarat la 170 grade si am lasat-o pana a devenit aurie deasupra.
 Daca o faceti pe aragaz dupa ce s-a inchegat oul puteti sa o dati 3-4 minute la cuptor pentru a forma acea crusta frumoasa.
 O mica precizare, puteti pune 3 oua sau numai albusuri, in functie de cum va place mai mult.Eu am preferar 2 oua si un albus ca sa devina mai pufoasa.
Pofta buna!

8 comentarii:

  1. Arata de-ti vine s-o mananci cu ochii.Super faina.
    Sa ai o saptamana faina.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O draguta ca intotdeuna.
      Pupici si asemeni iti doresc o saptamana minunata.

      Ștergere
    2. Che bello il tuo blog!!!
      Sono finita qui per caso e ho trovato un blog curato con delle ricette da provare!! (ho usato il traduttore di google!!!!)
      Mi sono aggiunta ai tuoi followers di google friends cosi non mi perdo + una tua ricetta...
      Se ti va, passa a trovarmi, sei la benvenuta!
      La magica zucca

      Ștergere
    3. Grazie, LaMagicaZucca(che bel nome) per la visita.
      Quando hai bisogno per tradurre e google non ti aiuta, solo chiedere è te lo scrivo in italiano.
      Ti auguro una buona serata.

      Ștergere
  2. Imi plac si mie genul asta de mancaruri si chiar ca e buna in orice moment al zilei :).

    RăspundețiȘtergere
  3. Răspunsuri
    1. Andreea, rosesc.
      Poate apuc sa particip si eu la provocarea de la Dulcea Romanie, am vazut tarziu.

      Ștergere