miercuri, 16 mai 2012

Brownie cu menta

Cred ca am mai spus pe undeva ca nu-s ciocolatoasa, dar din cand in cand ma mai delectez cu o bucata de cioco neagra eventual cu bucati de menta(nu creme). In mare fac prajituri cu ciocolata atunci cand am musafiri, acum am facut pentru sufletul meu punand menta atat in aluat cat si in sos. Cui nu-i place menta o poate inlocuii cu orice alta aroma, acest Brownie e asa de delicat ca merge si simplu cat si cu diverse combinatii.

Pentru aluat avem nevoie de:

170 gr unt
150 gr ciocolata cu mininm 50% cacao
2 oua
 200 gr zahar brun(sau 220-230 daca vreti mai dulce)
 3 linguri whisky sau crema de whisky
 1 lingura menta proaspat tocata
150 gr faina
 1/2 lingurita praf de copt
Untul l-am taiat bucatele si l-am pus impreuna cu ciocolata rupta bucati intr-un vas pentru a se topii.
In vasul robotului am pus ouale, zaharul whisky si menta
dupa care am adugata ciocolata topita
apoi am adaugat faina amestecata cu praful de copt
Compozitia am turnat-o intr-o tava pe care pusesem hartie de copt.Tava mea are cam 30*25.
Am dat tava la cuptorul preincalzit la 180 grade pentru cca. 35 de minute. Important pt acesta e ca interiorul sa fie moale si la exterior sa se formeze o crusta crocanta. Intre timp am pregatit sosul din: 75 gr ciocolata cu 85 % cacao 75 ml smantana lichida 1/2 lingurita extract de menta
Extractul de menta eu l-am cumparat din farmacie. Am pus intr-un vas ciocolata rupta bucatele impreuna cu smantana si extractul de menta si am pus pe foc pana s-a topit ciocolata.
Cand blatul este gata il scoatem si lasam sa se raceasca. Cam asa ar trebuii sa arate:
Puteti sa taiati apoi normal patratele, eu am preferat sa fac tortulete. Portia fara sos de menta este pentru sot
si a mea cu sos
fiind frumos afara am servit alaturi o limonada cu menta proaspata
Si nelipsita sectiune
A doua zi sosul normal ca se v-a intarii, asa ca eu am ornat cu el
Avantajul acestei prajiturii ca si a 3-a zi e la fel de delicioasa, iar menta ii da o aroma super si un gust racoritor. Daca doriti o aroma mai intensa de menta in blat, puteti pune cateva picaturi de esenta de menta.

6 comentarii:

  1. Am admirat-o, dar o mai admir si aici prajiturica ta. Arata super!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici noi nu suntem ciocolatosi dar crusta aia care ti s-a format ma termina.Cred ca as putea-o manca toata singura.
      Cu siguranta voi incerca reteta.
      Te pup si-ti doresc o zi excelenta.

      Ștergere
    2. Micul, sa sti, crusta aia spune si face multe;)

      Ștergere
  2. Eu cred ca am spsu-so de un milion de ori , sunt CIOCOLATOASA , irecuperabil, cred , Negresa ta m-a dat pe spate :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa sti ca in varianta cu cioco cu peste 70% cacao pot spune ca-s si eu ciocolatoasa:)),desi mananc foarte rar.

      Ștergere
  3. Arata extraordinar de bine si abia astept sa o incerc cu menta proaspata din gradina, las numai praful de copt la o parte, care pentru mine nu mai exista, iar torturile cresc senzational si fara el...
    Cu mult drag,
    Daiana

    RăspundețiȘtergere