vineri, 6 aprilie 2012

Poienita cu ciuperci



Cu ani in urma Natalia posta pe Desprecopii aceasta minunata reteta de salata, o salata pe care eu de atunci cu preponderenta o pregatesc in perioada Pastelui si cu care n-am dat gres niciodata.
Este o reteta care a fost mereu apreciata atat de catre romani cat si de nemti.
Este simpla si de efect.

1 cutie ciuperci intregi
2-3 cartofi
2-3 morcovi
100 gr cascaval ras
2 oua
1 jumatate piept pui fiert
1 legatura patrunjel + 1 marar
2-3 fire ceapa verde

maioneza

Se pot folosii si ciuperci proaspete( eu am folosit pentru cea mica) ,dar ca si efect merg mai bine cele din conserva.
 Cartofii, morcovii, pieptul de pui si oule se fierb.Pieptul de pui se taie bucatele mici si se amesteca cu oul dat prin razatoarea mare.
Cartofii si morcovii se dau si ei prin razatoare(tot mare) ,se pun in vase separate nu amestec.
Verdeturile se taie marunt.Daca nu vreti asa multa verdeata injumatatiti.
Se pun ciupercile cu palariile in jos si peste se pune verdeata.Peste verdeata se pune stratul de cartofi amestecat cu putina maioneza,eu am folosit maioneza fara ou.Se preseaza sa fie uniform.
Peste se pune stratul de morcovi tot amestecat cu maioneza apoi cascavalul.
Ultimul strat este cel din pui amestecat cu ou si maioneza.
Maioneza se poate pune intre straturi daca nu vreti sa amestecati cu ingredientele.
Se da la rece cel putin 1 h.Inainte de servire se rastoarna pe un platou.

Pot fi facute si portii individuale
Si o mica sectiune

8 comentarii:

  1. Ce dragut arata! Chiar ca intr-o poioenita! De retinut!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce bine arata!! Am sa fac si eu de Paste.
    Multumesc de reteta. Pupici!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oana, ma bucur ca-ti place.Pupici si tie si la blondutele tale

      Ștergere
  3. Arata minunat! Am si eu reteta asta, dar n-am facut-o niciodata. Am pregatit numai ciuperci conservate pentru ea, apoi am lasat-o balta.Ce bine ca mi-ai reamintit.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este de efect, dar si gustoasa, sa o incerci si ai sa vezi ca n-ai sa o mai uiti intr-un colt;)

      Ștergere