sâmbătă, 21 aprilie 2012

Papanasi prajiti

Papanasii prajiti sunt desertul preferat(unul dintre ele) ai copilariei.Imi aduc aminte de duminicile in care ne strangeam cu totii in jurul mesei din sufragerie, de platoul mare cu papanasi, de bolul imens cu smantana.
Desi papanasii care ies dupa reteta pe care o folosesc, nu ies la fel de unflati ca cei de pe la restaurante care spun ca vand papanasi si care defapt sunt niste gogosi, eu o prefer, fiindca este reteta dupa care ies cei mai buni papanasi.

300 branza de vaci
2 oua
3 linguri de faina
1 varf de cutit bicarbonat
 zeama de lamaie
zahar vanilat(optionl)


Eu am folosit branza de vaci facuta de mine din lapte proaspat direct de la sursa
Puteti amesteca separat branza cu galbenusurile si apoi adaugati albusurile batute separat, eu de data asta le-am pus impreuna
Am pus si faina, bicarbonatul stins cu zeama de lamaie si am amestecat bine.Daca cumva branza este mai zemoasa mai adaugati 1 lingura de faina ,dar nu f mult,fiindca apoi devin fainosi
Am pus ulei la incins intr-o tigaie si am format papanasii, luand cu lingura din compozitie si tavalindu-i usor prin faina.Daca vreti puteti sa le faceti si gaura in mijloc ,punand faina pe ei, apoi cu degetul infainat formand "gaurica".Inainte de ai pune in tigaie, scuturati de faina
Aveti grija sa nu inchingeti totusi uleiul prea tare pentru a evita arderea lor.Ii lasati pana devin aurii si apoi ii intoarceti. Ii scoateti pe o farfurie pe care ati pus hartie absorbanta pentru a trage uleiul.
Eu i-am servit cu smantana frecata cu zahar si dulceata de visine.
si o mica sectiune
Sunt un deliciu.DACA, doar daca(foarte rar raman pana a doua zi) sunt superi buni si reci,dati prin smantana.

5 comentarii:

  1. Am mancat papanasi de astia pe la vreo douazeci si ceva de ani, cand am fost la un curs la Sinaia.Tare mi-au placut.Am sa incerc cu siguranta si reteta ta.
    In alta ordine de idei cand ai timp pune te rog, aici sau pe forum cum faci tu branza de vaci.Eu o fac punand laptele la prins apoi iau smantana si din ce ramane fac branza.Imi iese insa tare, tare putina.
    Multumesc anticipat.Sa ai duminica faina.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu ii ador, n-am incercat fierti niciodata, de exemplu, astia mi se par cei mai buni mai ales cu smantana si dulceata.
      Data viitoare cand fac branzica am sa incerc sa scriu reteta.Oricum ramane foarte mult zer si putina branzica, pentru un gramaj mai mare iti trebuie mai multi litrii de lapte.

      Ștergere
    2. Aha multumesc, cam asta e problema si la mine.Credeam ca se poate face cumva sa raman cu mai multa branza.
      Multumesc oricum.

      Ștergere
  2. Ce mult imi plac si mie papanasii!
    Dulceata mea preferata la papanasi e dulceata de cirese amare. O bunatate!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu ii ador, de cate ori am ocazia ii comit.Si mie imi place dulceata de cirese amare.

      Ștergere