vineri, 16 martie 2012

Ciorba de fasole



Inscrisa in seria de provocari organizata de  Ama   am primit de la aceasta pentru Provocarea lunii Martie un blog tare dragut, cu retete care imi aduc aminte de copilarie, de bunici.
Craita  in ciuda varstei ei este o bucatreasa care poate da clasa multora care nici la varste mai inaintate nu stiu a gati.

Cum suntem in post si aveam pofta de  ciorba de fasole am ales sa o fac pe cea pusa de ea.

In mare m-am tinut de reteta pusa de ea, prea putine modificari am facut.

Am folosit:

200 gr fasole alba
2 morcovi potriviti
3 cepe
1/2 ardei gras verde
2 cartofi micuti
1 foaie dafin
2 ramurele cimbru uscat
2 linguri sos de rosii

Fasolea am lasat-o de seara la inmuiat.
A doua zi am aruncat apa in care a stat de cu seara si apoi am adaugat peste ea 2,5 l de apa rece si am pus-o pe foc.In momentul in care a inceput sa fiarba, am micsorat focul si am mai lasat la fiert cca 30 de minute.
Dupa timpul scurs am aruncat prima apa si am adaugat peste fasole alti 2,5 l apa fiarta.Daca aveti oala sub presiune, micsorati timpul de fierbere.Eu de data asta am preferat modul clasic de fierbere ca am avut timp sa stau de ea.
Cat timp fierbe fasolea, taiem legumele cubulete, mai putin ceapa, iar in momentul in care vedem ca fasolea s-a mai inmuiat putem sa adaugam legumele.Adaugam doar 2 cepe din cele 3.
Lasam sa fiarba in continuare fasolea cu legumele si cand toate sunt fierte, scoatem ceapa si adugam foaia de dafin si crengutele de cimbru.Ce-a de-a treia ceapa o tocatm si calitm in putin ulei si amestecam cu sosul de rosii, dupa care punem peste ciorba.Condimentam, eu am folosit 2 lingurite de  vegeta de casa dupa care am mai lasat sa traga cateva clocote, am oprit focul si am scos foaia de dafin si cimbrul.
Pacat ca n-am avut si eu ardei copti sa mananc langa, cand eram mica la bunici mancam ciorba de fasole rece si cu ardei copti.In lipsa de ardei copti am servit cu ceapa rosie frecata cu sare ;)
Am servit cu patrunjel proaspat tocat.

Sa aveti pofta.

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu