joi, 2 februarie 2012

Muffin cu banane

Aveam doua banane ratacite prin casa pe care nu le mai manca nimeni.Cand sunt prea coapte eu una nu le mai mananc, asa ca era pacat sa le arunc si m-am gandit sa fac ceva cu ele.Si ce putea sa fie mai simplu si sa manance si anumiti sclifositi din casa decat niste muffin.
Reteta originala prevede oua si faina normala, eu am preferat sa inlocuiesc ouale cu seminte de in si faina alba cu cea de spelta((Triticum spelta).

Avem nevoie de:

150 gr unt(moale)
150g zahar brun
4 linguri seminte in macinate(sau 4 oua)
2 banane
1 lingura zeama de lamaie
250 gr faina
2 lingurite praf de copt

Zaharul se amesteca bine cu untul, pana devine o crema moale apoi se adauga ouale.
Daca optati pentru varianta cu seminte de in macinate, puneti peste ele cate 3 linguri de apa la fiecare lingura de seminte.
Bananele se paseaza cu ajutorul unui furculite si se adauga zeama de lamaie(pentru a nu oxida), dupa care se adauga peste amestecul de unt, zahar si oua(sau seminte de in).
Faina se amesteca cu praful de copt(eu inainte de a pune peste compozitie o cern pentru a fi mai pufoasa) si se amesteca cu restul ingredientelor.
Se toarna compozitia in formele unse cu putin unt ( daca aveti de silicon nu mai necesita ungere)si se dau la cuptorul preincalzit la 200 grade timp de 20 de minute.




o mica sectiune sa vedeti cat de pufoase sunt
Eu am servit si cu sos de fructe de padure, merge la fix cui ii place combinatia dulce-acrisor.

Un comentariu: